Şubat 20, 2021

Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo

Yazarın Puanı: 8.8
Türü: Tarihi, Romantik, Fantastik, Melodram
Bölüm Sayısı: 20
Yayın Yılı: 2016
Oyuncular:
Lee Joon Gi
IU
Kang Ha Neul
Hong Jong Hyun
Nam Joo Hyuk
Baekhyun
Ji Soo

Konusu: Go Ha-jin 21.yy da yaşayan genç bir kadındır. Bir gün yaşanan güneş tutulmasında nehire düşer ve kendini Goryeo döneminde Hae Soo adında bir kadının bedeninde bulur. Başlarda 8. Prens Wang Wook'a aşık olsa da sonradan herkesin korktuğu ve soğuk bulduğu 4. Prens Wang So'ya aşık olur. Hae Soo çok geçmeden prensler arasındaki taht kavgasına da tanık olacaktır.

Yazarın Yorumu:

***

Tarihi dizi sevmeseniz bile bir şans vermenizi tavsiye ederim! Çook güzel, ama dramatik bayağı onu bilin😢 Tam kışın soğuğunda izlenecek dizi, neden bilmiyorum ama öyle işte.

***

Spoiler içeren kısım;

Herkese merhaba!

Hangi herkese merhaba dediğimi bilmesem de belki buralarda üç beş kişi vardır ya da öylesine denk gelmişsinizdir, ben adeti bozmayayım dedim. Geçenlerde bu diziyi izledim ve yazasım geldi içimden. Sanırım yapacak tonla işim olduğu için eheheh.

Bu dizi çıkalı bayağı oluyor aslında, ben tarihi dizilerde sıkıldığım için hiç bakmamıştım. Gördüm ki yıllar geçmesine rağmen hala bahsediliyor, ikinci sezon isteniyor falan bir şans vereyim dedim. Gerçekten de çok beğendim! Sadece yer yer entrikaların ardı arkası kesilmeyince bi daral geldi ama ona rağmen çok beğendim diziyi. Zaten sonunun mutsuz olduğunu biliyordum onu göze alarak izledim. Bakın hiç benlik bir şey değildir normalde.

İlk bölümler birçok dramatik dizi gibi eğlenceliydi ama kızla 8. prens arasında bir ilişki olmasına çok şaşırdım açıkçası. Ben direkt başrolle olur sanıyordum. Hatta artık 10. bölüm falandı sanırım ve kız hala bir his beslemiyordu, ne zaman nee zaman diye diye bekledim. Hoş beraber oldular da ne oldu ama neyse.

Bu arada bu 8. prens ve bizim kız arasındaki ilişki beni uzun bir süre rahatsız etti. Sonuçta adam evli yani. Uzun bir süre 900'lü yıllarla kafamda mücadele ettim. Kralın bir sürü çocuğu olması, Wang So'nun küçücük yeğeniyle evlenmesi, prensesin kardeşlerinden birini ayartıp kraliçe olmak istemesi falan. Hepsini şoklar içerisinde karşıladım sonra dedim ki 900'lü yıllar sonuçta, kim bilir neler oluyordur çok da takmamak lazım. Ama yalan değil beynim bi afalladı, kabul etmekte zorlandı falan.

Şimdi şu şirret prensesten ve kötü prensden hiç bahsetmeyeceğim. Kötüler işte ne diyeyim başka. Prensesin aşırı aç gözlü olması, prensin annesinin kuklası olması vesaire. Prens bi ölmeden hafiften üzüldüm ama, ufacık minicik üzüldüm. Aklı sonradan bastı kullanıldığına, keşke erkenden anlasaydı. Anne de ayrı bir olay zaten, Secret Garden'daki anne mi yoksa bu anne mi en kötüsü acaba. Kararsızım :/ Bu arada kadının Wang So'yu neden reddettiğini anlayamadım, yara yüzünden miydi yani tamamen. Şu yarayı da ne büyüttüler gerçekten baygınlık geçirecektim. Hayır kocaman bir şey bile değil, hiç de kötü durmuyor. Büyük bir yara bile olsa sebebi sensin be kadın, çocuk öyle doğmuş olsa cahilliklerine vereceğim ama o da değil. Birini yaralayıp sonra sen lanetlisin diyemezsin. Neyse, iyi ki bahsetmeyecektim.

Gelelim başrol kızımıza. Ben açıkçası bu kızı biraz bencil? buldum. Sevmediğim bir şeyler vardı, herkesi kurtarmaya çalışması ama başarısızlıkla sonuçlanması. Kızını babasına hiç söylememesi vs. Mektup yazmış hep ama sanırım orada bahsetmemiş, ben öyle anladım. Yıllar sonra karşılaşınca şaşırmazdı yoksa adam. Ne bileyim zaten sözünü dinliyor Wang So, kızım sarayda yaşasın istemiyorum amcasıyla yaşasın dese kabul etmez miydi? Adama söylemediler ya çocuğunu, o beni bir üzdü. Mükemmel bir karakter olduğunu düşünmüyorum, ama sanki mükemmel gösterilmeye çalışılmış gibi. Böyle bir his almasaydım rahatsız olmazdım. Açıklayabildim mi bilmiyorum da karmaşık hislerim var.
Bunun dışında kızın adapte olma süreci bana çok hızlı geldi. Konuşmasından hareketlerine, hobilerine kadar her şeyiyle oralı oldu. 1900'lü yıllar bile değil ki bahsedilen, 900'ler. Hiçbir şey yoktur, bu kadar nasıl adapte olabildi? Kaçırdığım bir yer olabilir belki ama kızın nasıl kapatıcı, sabun, ilaç yapabildiğine de şaşırdım. Hepimiz kapatıcı kullanıyoruz ama gidipte yapamam sil baştan. Kız da mağaza da çalışan birisiydi sanki, ne okumuş acaba. Bir de yaptığı kapatıcı Wang So'nun ten rengine tam oturdu ya ona da hayran kaldım ahah. Neyse detaylarda boğuldum sanırım yine.

Bu dizi açık ara en çok ölümün olduğu dizi galiba. Herkes gitti dizideki, her biri de çok üzücüydü. Müzikler ise inanılmazdı. Bayıldım hepsine. Bir de tüm yakışıklı oyuncuları falan alıp prens yapmışlar. Harika bir fikir, teşekkür ediyorum ehehe.

Açıkçası finalde günümüzü görmeyi bekliyordum çünkü kız geçmişe gitti, peki günümüzdeki haline ne oldu sorusunun cevabı için gerekliydi. Anlayamadığım kız orada yıllar geçirdi geri döndüğünde nasıl 1 yıl olmuştu sadece? Bir de kızın tüm anılarının bir anda canlanması da saçmaydı, biraz zamana yaysalardı keşke. Öncesinde sadece rüyalar görmüş, sonra bir günde tüm anıları geri geliyor. Ufak ufak gelseydi en azından. Koskoca 20 bölüme sığdıramamışlar. Bir de Wang So'nun günümüzdeki reenkarnasyonunu da beklemedim değil açıkçası. Çok rahat yeni sezon gelirmiş aslında diziye, ne oldu da yapmadılar merak ediyorum. Halbuki harika bir ikinci sezon izleyebilirdik :( 

Evet, diziyle ilgili yorumum bu kadar olacak sanırım. Aslında diziyi çok sevdim ama belli edemedim galiba şuan ahah. Ben gidiyorum, kendinize iyi bakın!

2 yorum:

  1. Secret garden konusu oyuncuları incelemesi gelecek mi acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, secret garden izleyeli çok uzun zaman oluyor gelmesi çok zor :/

      Sil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.