Temmuz 06, 2020

Korece Ders Serüvenim


Herkese merhaba!

Bugün sizinle Korece öğrenme serüvenimden bahsetmek istedim :)

Aslında uzun zamandır kendimce ufak çabalarda bulunuyordum ancak hiç alfabeden öteye gidememiştim. Diziler sağolsun izleye izleye herkes gibi birkaç kelime biliyordum ama ders almaya yeni başladım diyebiliriz.

Öncelikle üniversiteye başladığımda okulda Korece eğitimi yoktu ve ben de "Olsa kesin alırım, kesinn alırım!!!" diyip duruyordum. Artık sesimi mi duydular ne oldu bilmiyorum, 3. sınıfa başladığımda Korece dersi geldi okula.

Tabii bu fırsatı kaçırmadan yapıştım ve aldım dersi. Büyük bir şansla (diğer derslerimle çakışmamalı ki alabileyim) alabildim iki kuru da. Tabii iki kurla bitmiyor, nereye kadar gider bilemiyorum ama benim zaten okulda 2 dönemim kaldı. En fazla 4. kura kadar alabilirim o da çakışma olmaması, dersin açılabilmesi vs. gibi bir sürü koşula dayanıyor.

Neyse işte ikinci kura kadar olan serüvenim gayet güzel geçti. Bir sürü kişiyle de tanıştım, meğer ne kadar çok isteyen ve merak eden varmış. Hepsi çok tatlılardı, maalesef ikinci kura geçince herkes alamadı dersi. O biraz moral bozdu :/

Hocamız Koreli ve çok tatlı, canayakın birisi. İlk kur sonunda sınıfça bir Kore restoranına yemek yemeye bile gittik ve çok eğlenceliydi!

Dersi çalışırken ara ara "Ben niye alıyorum ki bu dersi?" diyerek kendimi sorguladım yalan yok. Neyse ki hep yüksek notlar aldım :D Zaten son gün falan çalışıyordum ama insan ödev yaparken falan da bir tribe giriyor işte. Hele bu dönem başımıza bir sunum işi çıktı ki en çok orada sorguladım kendimi. "Sanki Kore'de mi yaşayacağım, ne kadar lazım olacak ki?" vs. gibi bir sürü soru kafamda tepindi. Ama yine de sabrettim ve devam ettim. Bir de cv'de güzel görünür şimdi.

Gördüğünüz gibi kendimi ikna ede ede devam ettim. Sadece iki kur almamıza rağmen birsürü şey öğrendiğimizi söyleyebilirim. Kitap 12 bölümden oluşuyorsa biz bir dönemde 10 bölümü de işliyorduk. Her hafta bir tane bölüm bitiyordu.

Bir sonraki dönem alır mıyım, ne olur bilmiyorum ama güzel geçtiğini söyleyebilirim.

Şimdilik benden bu kadar! Kendinize iyi bakın :)

0 comments:

Yorum Gönder

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.