Ekim 12, 2018

Spotify Hesabım Çalındı!

Herkese selam.

Bugün size sabahtan başıma gelen ve saatlerce uğraşmama neden olan bir olayı paylaşacağım. Tabi başlıktan da anladığınız kadarıyla Spotify hesabım çalındı. Bunu yazma nedenim aslında sizi biraz olsun bu konularda uyarmak.


Aslında düşünüyorum kaç kişinin başına gelir bu olay diye çok fazla kişi olmasa gerek. Yine de herkesi bilgilendirmek istedim.

Her şeyden önce hesabımı geri aldığımı söyleyeyim. Fakat bu olay nasıl oldu onu anlatmam lazım.
Bana birkaç ay önce gmailden bir mail geldi, hesabınıza girmeye çalışılıyor diye, ben de bunun üzerine şifremi değiştirdim. Gelin görün ki bu mail hesabını kullanarak giriş yaptığım diğer sitelerdeki şifrem aynı kaldı, çünkü onları değiştirmek aklıma gelmemişti.

Bugün Spotify hesabıma giremedim, kullanıcı adı ve şifreyi birkaç kere girmeme rağmen uyarı verdi. Ben de maillerime baktım. İki gün önce mail adresim değiştirilmiş.
Not: Hesabım premiumdu, çalınmış olma nedeni bu muhtemelen.

Bunun üzerine işlemi benim yapmadığıma dair mail yolladım Spotify desteğe (yalnız Türkçe maillere bakan bir ayakları yokmuş, İngilizce atınca cevap verdiler.)
Bu sırada belki mail gelmiştir de spame düşmüştür diye oraya da baktım ve perşembe günü atılan bir maili gördüm. Yabancı bir kadın atmış, mailde mail adresimin hacklendiğini, şifremi bir an önce değiştirmem gerektiğini yazmış. Yazının sonuna da bunun karşılığında bir şey istemiyorum ama bana hediye göndermek istersen Amazondan hediye kartı yollayabilirsin demiş. (Sanırım böyle bir iş dalı bulmuşlar kendilerine.)

Bundan sonra bütün mail adreslerimin şifrelerini ve diğer sitelerdeki şifrelerimi de değiştirdim. Tavsiyem her site için olabildiğince farklı şifre kullanmak. Biliyorum hafızada tutmak falan zor ama böyle işlerle uğraşmazsınız en azından. Ayrıca hiçbir siteye kart bilgilerinizi kaydetmenizi de önermiyorum. Böyle bir durum olur da çalınırsa istedikleri gibi kullanabilirler ve siz faturaya bakana kadar fark etmeyebilirsiniz. Neyse ki Spotify kart bilgilerini sizden bile gizli tutuyor. Ben yine de kapatmıştım ödemeye gerçi.

Çok kısa bir sürede Spotify'a attığım maile geri dönüş aldım ve hesabıma kavuştum. Bu sırada öğrendim ki çalan kişi hesabı aile premiumuna çevirmiş (ben öğrenci premium kullanıyordum), Spotify'da önce hesabı free haline getirmiş ve bana premium yüklemiş bir aylık. Sonradan ben yine eski öğrenci hesabımı aktif edeceğim.

İşte bütün olan biten böyle. Herkesi bilgilendirmek istedim, aynı zamanda başınıza böyle bir durum gelirse ne yapmanız gerektiği konusunda belki size bir ışık olmuştur. Ben bayağı gerildim ve tüm şifrelerimi değiştirmem vs saatlerimi aldı.

Kendinize ve hesaplarınıza iyi bakın, görüşmek üzere :)


2 yorum:

  1. Merhaba ^^ öğrenci olduğunuzu yazmışsınız, bölümünüz ne acaba? Diğer yönetici kim mavi'nin ygs lys tavsiye bölümünde psikoloji okuduğunu öğrendim hatta baya da mutlu oldum bende PDR okuyorum:)) sizinde ogrenci olduğunuzu okuyunca burada, sormak istedim. Birde ikiniz kardeş misiniz? Bilmiyorum blogunuzu nasıl tarif etsem ama;... şey.. sevimli! Buraya gelince içimi çok tatlı bir huzur kapliyor, umarım arada sırada da gelseniz buraya, hiç bırakmazsıniz! :) sorularım içinde beni mazur görün; merakıma yenik düştüm sadece, öylesine yazmak istedim, cevaplamak istemezseniz de seve seve anlarım. hoscakalin ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumun beni çook mutlu etti teşekkür ederiz güzel sözlerin için :)
      Ben bilgisayar mühendisliği okuyorum, mavi ile kuzeniz~~
      Bloğa arada sırada yazmaya çalışıyorum ama zor oluyor, kesin bırakır mıyım bir gün bilemem ama şimdilik böyle devam edecek çünkü ben de özlüyorum yazmayı :)
      Hoşgeldin bu arada, bloğu şimdiki görünümüne getirene kadar bayağı uğraşmıştım beğenmene çok sevindim, yarın vizem var ve yorumun modumu yükseltti. Teşekkürler^^

      Sil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.