Ekim 29, 2015

Ağlayan Kek Denemesi

Tatlımı harika süslerim!
Uzun bir aradan sonra dizi yorumu ile gelmeyi çok isterdim ama gelecek yaza kadar maalesef yapamayacağım. O yüzden bulduğum şu vakitte geçenlerde yaptığım ilk ağlayan kek deneyimimi paylaşmak istedim :)

Aslında çok tatlı manyağı biri değilim, sadece çikolatayı çok severim o kadar. Ama internette görünce nefsime yenik düşüyorum. Mutfakta bir şeyler denemeye de bayılan biri olduğum için görüp aklıma koyduğum bu tatlıyı yaptım hemen.

İlk kez böyle bir tatlı yaptım ama herkes çok beğendi, itiraf edeyim benim de beklentilerimin üstünde oldu bu :)

Fazla uzatmadan uyguladığım tarifi vereyim;

Malzemeler:
4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
25 gr kakao
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
4 yemek kaşığı süt

Üzeri için;
1 paket hazır çikolata sosu
1.5 su bardağı süt (kekin üzerine)
1 paket krem şanti


Yapılışı:

Yumurta ve toz şekeri karıştırın. Ardından un, kakao, vanilya, süt ve kabartma tozunu ekleyin. (Annemin dediğine göre kekin kabarması için kabartma tozunu en son eklemek gerekiyormuş, ben de öyle yaptım.) 
Hepsi karıştıktan sonra tepsiyi yağlayın ve içine koyun. Borcam da olabilirmiş, ben tepsiyi tercih ettim.

Keki 170-180 derece olan fırında yaklaşık 25-30 dakika pişirin. Bu arada benim yaptığım bir hata sonucunda kekin sadece ortası şişti :D Neden bilmiyorum, eşit dağıtmamış olabilirim tepsiye :D

Kek çıktıktan bir 5 dakika kadar sonra üzerine 1.5 su bardağı sütü gezdirin. 45 dakika oda sıcaklığında soğumaya bırakın.

Kek soğuduktan sonra 1 paket krem şantiyi hazırlayın ve kekin üzerine yayın. Krem şantiyi kullanan da var kullanmayanda. Sadece çikolata sosuyla da yapabilirsiniz. Ama ben krem şantiyle yaptım ve çok güzel oldu.

Krem şantiyi de koyduktan sonra dolapta 45 dakika daha bekletin. Bu sırada çikolata sosunu da hazırlayın ki o da soğusun. 

En son kekin üzerine çikolata sosunu ekledikten sonra ağlayan kek hazırdır! :)

------


Aslında tarife ilk baktığımda çok ağır bir tatlı olduğunu düşünmüştüm, ama aslında çok hafif bir tatlıydı. İlk ağlayan kek tarifim zaferle sonuçlandı böylece :)

2 yorum:

  1. Ay bu keki çok seviyorum kardeşim de yapıyor arada sırada, gerçekten leziz bir sonuç alınıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonra ara ara ben de yapmayı planlıyorum, çok hoşuma gitti :)

      Sil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.