7 Aralık 2013

Istanbul-Gyeongju World Culture Expo 2013 (Bölüm 3)

Bölüm 2'den sonra sıra geldi 3. bölüme. Çok geçikmiş olmanın hüznü sardı beni. Bunun üzerine yeter, artık yazmalıyım diye düşündüm. Ertele ertele nereye kadar. Bu bölüm İpek Yolu Pazarına gidiyoruz :) Sonunda yemeklerini falan gösterebileceğim size. İşte başıyoruz:

O uzun pavilyonun ardından yolumuz işte buraya düştü-İpek Yolu Pazarı.. Burada sol tarafın tamamı Kore'ye aitti. Sağ tarafta ise Türkmenistan, Kazakistan gibi yerler vardı yanlış hatırlamıyorsam. Biz sol tarafı gezdik doğal olarak. Zaten diğer tarafta pek fazla şey yoktu. Daha çok Kore için yapılmış bir etkinlik olduğu her halinden belliydi yani.
Çektiklerimin sırasını bozmadan paylaşıyorum şimdii :)

Öndeki 'Kase Seti' oluyormuş. Açıklamasında şu yazıyor: Kore geleneksel kağıdına özgü desenle geleneksel güzelliğin iyi ifade edildiği kaselerdir. 
Açıklamada biraz pohpohlama gördüm sanki!:)) Gerçi doğru çok güzel görünüyorlar :)
Arkadaki ise 'Çiçek ve Kuş Desenli Çay Masası' imiş. Açıklaması: Kore geleneksek kağıdıyla geleneksel güzelliğin ifade edildiği çay masası. 
Zannedersem açıklamalar üzerinde pek uğraşmamışlar :D Bu arada çay masasının üzerindeki yelpaze çok güzel görünüyor. :))


Şu şişe içindekiler 'İğde Sirkesi'ymiş. Şimdi açıklamasını yazacağım ama o kadar kötü çekmişim ki zar zor okunuyor ne anladıysam artık idare edin :)) Açıklaması: Dikkatle seçilen iğde vb hammadde mayalandırılarak doğal ortamda terbiye edilen ve metabolizmaya yardımcı olan %100 formante(?) gıdadır. Su (yada süt) formante sirke iğde %1(?) oranında karıştırılarak içilmesi yeterlidir. 
Buradan anlıyoruz ki metabolizmaya yarıyormuş :))

''Gökyüzü Göl'' Doğu Tıbbi Cilt Bakımı. Bu sadece başlangıç, daha ne cilt ürünleri var. Bu ilk bakım ürünüydü gördüğüm, ilerledikçe ise daha da arttılar ve inanılmaz şaşırtıcı ürünlerde gördük. Umarım resimlerini çekmişimdir. Açıklaması: Yenebilir, göze sıkılabilir derecede saf. Doğu tıbbi cilt bakımında 18 çeşit bitki? hammaddesi kullanılır. Cilt sakinleştirme, nemlendirme, gözeneklerin küçülmesinde üstün etkisi vardır.
Açıklamada saflık derecesini yenebilir ve göze sıkılabilir olarak tanımlamışlar. Yenilebilecek olanını da ilk defa görüyorum doğrusu. Ne kadar safsa artık! :))

'Gunwi Mısırı'nda sıra. :) Önce açıklamasını yapayımda sonra yorum yaparım. Açıklaması: Eski yerli mısır tadı gibi son derece lezzetli olan Gunwi mısırı antosiyaninin çok miktarda olduğu ilaçsızlığı onaylanmış mısırdır.
Şekli biraz tuhaf görünüyor bence. Hatta ben hala inanamıyorum bunun yenildiğine. Süs gibi duruyor. Belkide göstermelik olarak koymuşlardır oraya. Aslı böyle görünmüyordur. Ne bileyim bir tek ben mi garipsedim acaba bu mısırın görünümünü?

Bunlar da tatlılarmış herhalde. Yani kenarında öyle yazıyor. Ben yemişe benzettim bunları ama neyse onlar tatlı diyorsa tatlı olsun bari. Demek ki tatlıları böyleymiş?
Açıklaması yok bunun, yani var da yanlış açıdan çekildiğinden görünmüyor. Gerçi biraz kalabalıktı o yüzden çekmek zordu, kendime de çok yüklenmeyeyim değil mi :))

Bunun ne olduğunu anlamadım valla. Zaten kenarında da bir şey yazmıyordu. Yani bunları armaya benzettim ben. Ancak ne arması bilmiyorum. Cheong-do arması mı?!

Üstte bulunan turuncu renkteki şey 'Kurutulmuş Yassı Hurma' oluyor ve açıklaması okunmuyor :)). Hemen altta sol taraftaki 'Hurmadan El Kremi'. Açıklaması: Hurma ve jinseng özsuyunu içeren konverjan ve nem katkısı üstün olan bir el kremidir. (söz de açıklama ama benim tek anladığım içinde hurma olduğu, o da isimde var zaten :) ) Alt tarafta sağda bulunan ise 'Hurmadan Boya İlacı'. Açıklaması: Hurmadaki tanin maddesinin nemlendirme gücüyle esnek dolgun saçlara yardımcı olan, doğal hurma özsuyuyla yapılan az uyarıcılı saç boyama ilacıdır.
Vayy be! Hepsi hurmadan yapılmış, adamlar elindekinin kıymetini biliyor baksanıza. Her alanda kullanmışlar hurmayı :) Eeen soldakilerin ne olduğunu hatırlamıyorum, resimde de çıkmamış. O da hurmadan başka bir şeydir herhalde.

'Cheongdo Hurması' işte bu da. Açıklaması: Çekirdeksiz hurma olarak yumuşak, şeker oranı yüksektir dolayısıyla tadı çok harikadır. A, B1, B2, C vitaminleri yüksek olduğundan nezle, diş çürümesini önleme, içki sersemliğinin azaltılmasında faydalıdır.
Açıklamayı okuyunca ben de bir maşallah dedim yani. Mucizevi bir şey resmen :D Bu arada yine poh pohlamışlar gözümden kaçmaz! :))

Kristal perdah yazıyor kenarında. Ben böyle bir şey gördüğümü bile unutmuşum, ne kadar güzellermiş halbuki.

İşte geldik gördüğümde en sevindiğim alete! Gayageum, bunu Heartstrings'i izleyenler de hatırlayacaktır, Kore'ye özgü telli bir çalgı. Bunun başında bulunan bayanda bize dokunabileceğimizi anlatmaya çalışmıştı. Bizde bu izni aldıktan sonra öyle dokunmadan edemezdik yani! Hemen bir kaç tele dokunduk, ancak gerçekten telleri sert-ağırmış. Dizide Park Shin Hye onu nasıl kopardı acaba?! :))
Bu aletin üzerinde de çilek reçeli ve domates reçeli var. Çilek reçeli her yerde var zaten ancak domates reçelini ilk defa duydum ben.

Ortadakiler 'Beyaz Porselen Tepsi'. Açıklaması: Seongju kaolinitiyle yapılan kral odası ve askeri geçit motifli porselen tepsi, Kral Sejong odası (Kral Seojong'un oğlunun odası) tüm ülkedeki nadir odalardan biri olarak Seongju-gun'un temsili kültürel mirasıdır. Askeri geçit Chosun dönemi kültürünü yansıtan kral odası kültürü ve yaşamının değerine sahiptir.
En arka sağda 'Beyaz Porselen Şişe' bulunmakta. Yanında ise 'Kavun Şekilli Çay Demliği' var, açıklaması: Kavun uzun yaşam ve çok erkeği temsil eder. Kavun şekilli çaydanlığa içki konulursa uzun süre yaşayarak çok çocuk sahibi olacağı anlamları mevcuttur. -Biraz anlamsız geldi bana sanki ama neyse bir şey demeyeyim :))

Bu tupturuncu, renkli şeyler dee 'Seongju Kavun Şekli' oluyorlar. 3kg mışlar, öyle yazıyor. Açıklaması: Seongju kavunu, Seongju'nun temelli yerli ürünüdür. Yaz meyvesi olarak A ve C? vitamini, mineral, kalsiyum vb. vardır, cilt güzelliğine iyi gelir. Seongju gun tüm ülkedeki en iyi kavun yetiştirme noktası olarak en üst derecede kalitelidir. Japonya, Hongkong, Malezya ve yurdışına ihraç edilmektedir.

Son olarak 'Jaso Yaprağı İçeceği'. Açıklaması: Jaso yaprağından yapılan içecek genellikle hediye seti olarak kullanılır. 
Açıklama var yorum yok! :)

Şunu fark ediyorum her ayda 1 bölüm yazıyorum bundan. Bu bölümde burada bittiğine göre diğer bölüm için 1 ay daha zaman geçmesi gerekecek gibi görünüyor. Fırsat bulduğum an yazıyorum bir şeyler, bu yüzden yazılar gecikiyor. Her neyse daha bir çok fotoğraf var, uzun yazıp sıkmak istemiyorum bölüm 4'de görüşmek dileğiyle.. :)

Bölüm 2'i okumadıysanız tık!
Bölüm 1'i okmadıysanız ona da tık!

2 yorum:

  1. Gercekten guzel bir anlatimin var. Gitmemis olmama ragmen gitmis hissi uyandiriyorsun hep boyle devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hehe, teşekkür ederim. Daha bunun bir bölümü daha olacak umarım onu da böyle beğenirsin :))

      Sil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...